Saturday, March 14, 2009

Erti Sebuah Persahabatan..


Waktu di jam laptop aku nie dh nak dekat pkul 3.30 am.. Mate aku pon dh menunjukkan tanda2 nak tertido,he3..Dahlah tido petang td asyik tersedar jer.. Punyelah banyak btol gangguannyer.. Erm korg tau ker gambo ape kt atas tu?? Macam buku 5 pon ade,haha.. Tapi korang jgn confused,kami bukan Ah Long, kami mahu Tolong.. Arrrrkgg cm poyo ark ayat!!! Apelah aku merepek pagi2 nie... Sebenarnyer aku xtau ape nk kongsi cerite ape.. Korang tau ker ape erti sebenar seorang sahabat??? Adakah cukup setakat kita sering mendengr lagu2 berunsur persahabatan sudah menjadikan kita seorang sahabat yg sebenar?? Bagi aku it's hard to explainlah.. Tapi yang pasti bile bersama dengan sahabat kta lebih bersikap terbuka,rasa tenang,gembira,no hipokrit,rasa dihargai,rasa diperlukan, rasa disayangi,rasa dilindungi, punyai pemikiran dan naluri yg sama dan banyak lagilah rasa2 tu semua.. Semakin banyak usia nie meningkat,semakin aku ingin mengetahui pendefinisian seorang sahabat yg sebenar.. Dan aku percaya setiap orang mempunyai pendapat dan pandangan yang berbeza mengenai perkara ini.. Ade org cakap,makin teruk atau kasar gelaran yg digunakan pada seorng sahabat itu,bererti makin erat hubungan yng terjalin.. Mungkin betul dan mungkin juga tidak.. Adakah panggilan engkau,aku,kite,saya,awak,beruk dll menjadi ukuran pada pengertian seorang sahabat itu.. Secara peribadi aku rasa itu semua bergantung pada rasa keikhlasan kita berkawan pada seseorang itu sendiri.. Bila rasa ikhlas menjadi asas pada setiap hubungan yg dibina, ape jenis panggilan atau gelaran yg digunakan sudah tidak menjadi penghalang atau jurang dalam menjalinkan hubungan persahabatan tersebut..

Pada semua kwn2 sek (special pada ikin,aju dan khai i luv so much all of you), bdk2 sekampung seuniversity dan sesiapa sahaja yg mengenali diri ini aku mengharapkan agar persahabatan yg telah terbina akan terus kekal dan abadi selamanya.. Pada korag yg dah selamat menjadi suri2 di hati setiap suami dan ibu2 pada setiap anak2 comel, Tahniah aku ucapkan.. Selamat menempuh alam yang lebih matang dan mencabar.. Pada qema, mungkin perkenalan kita agak singkat tapi aku mengharapkan agar setiap masa2 yang ada membuatkan kita lebih mengenali dan memahami satu sama lain dengan lebih baik lagi.. Bob dan Afif, tanpa korang hidup kami berdua menjadi Sepi.. "menarilah dan terus tertawa,walau dunia tak seindah syurga.. bersyukurlah pada yang kuasa hidup kita di dunia.."

Akhir2 nie,aku suke sangat dengar lagu Lucky.. Relax petang2 layan lagu nie,boleh buat aku terus tersenyum sepanjang hari..hahaha

Jason Mraz - Lucky

Do you hear me,
I’m talking to you
Across the water across the deep blue ocean
Under the open sky, oh my, baby I’m trying
Boy I hear you in my dreams
I feel your whisper across the sea
I keep you with me in my heart
You make it easier when life gets hard

I’m lucky I’m in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

They don’t know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I’ll wait for you I promise you, I will

I’m lucky I’m in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Lucky we’re in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

And so I’m sailing through the sea
To an island where we’ll meet
You’ll hear the music fill the air
I’ll put a flower in your hair
though the breezes through trees
Move so pretty you’re all I see
As the world keeps spinning round
You hold me right here right now

I’m lucky I’m in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I’m lucky we’re in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh
Ooooh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

2 comments: